کارمزد انتقال پول: آنچه بانک ها در نظر می گیرند و روش های کم هزینه برای ارسال پول بین المللی

آیا نیاز به ارسال پول برای یکی از دوستان یا اعضای خانواده در کشور دیگری دارید؟ شاید در حال رزرو یک سفر بین المللی هستید یا هزینه هایی برای تامین یک خانه تعطیلات در خارج از کشور دارید. در هر صورت، شما باید بهترین و ارزان ترین راه را برای ارسال پول بین المللی پیدا کنید.

در این راهنما، هزینه های انتقال پول جهانی را زیر ذره بین قرار می دهیم. ما به این خواهیم پرداخت که آنها چه هستند، بانک‌های مختلف چه کارمزدهای نقل و انتقال را دریافت می‌کنند و جایگزین‌های کم‌هزینه‌ای که می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند.

 

علی بابا پیز فقط هزینه‌های انتقال شفاف و کم را دریافت می‌کند. شما دقیقاً آنچه را که از قبل پرداخت خواهید کرد، خواهید دید، و هرگز هیچ هزینه پنهانی وجود ندارد. بهتر از همه، نرخ ارز متوسط ​​بازار را دریافت خواهید کرد.

کارمزد انتقال پول چیست؟

اکثر ارائه دهندگان خدمات انتقال پول بین المللی یک کارمزد اولیه را دریافت می کنند، اگرچه کاملاً همه آنها این کار را نمی کنند. این هزینه ممکن است هزینه ثابتی باشد، یا ممکن است درصدی از کل مبلغی باشد که ارسال می‌کنید.

فقط یک کلمه هشدار در مورد ارائه دهندگانی که وعده "هزینه انتقال صفر" را می دهند. آنها ممکن است هزینه انتقال اولیه را از شما دریافت نکنند، اما ممکن است هزینه های اضافی در جای دیگری پنهان باشد.

برای مثال، ارائه‌دهنده ممکن است یک مارجین یا افزایش قیمت به نرخ ارز میانی بازار اضافه کند. سود خود را از این طریق به دست می آورند. اما به این معنی است که پول کمتری به مقصد می رسد، بنابراین هزینه انتقال به طور کلی برای شما بیشتر می شود.

 

کارمزد انتقال پول - مقایسه بانک های بریتانیا

بنابراین، هزینه ارسال پول به خارج از کشور با استفاده از بانک شما چقدر است؟ در زیر خلاصه ای اجمالی از آخرین کارمزدهای بانکی بریتانیا برای نقل و انتقال پول آورده شده است. اگر بانک شما در لیست نیست، احتمالاً به این دلیل است که نقل و انتقالات بین‌المللی را مجاز نمی‌داند.

 

حساب پیشرفته اچ اس بی سی HSBC

با پیش پرداخت حساب جاری استاندارد HSBC، می توانید با هزینه های زیر به خارج از بریتانیا پول ارسال کنید:

12 پوند برای انتقال به اروپا، یا برای پرداخت به یورو به یک کشور اروپایی

20 پوند برای نقل و انتقالات خارج از اروپا یا برای پرداخت به سایر ارزها.

همچنین برای دریافت حواله‌های بین‌المللی به حساب بانکی شما در بریتانیا که در HSBC نگهداری می‌شود، تا 60 پوند هزینه دریافت می‌شود.

 

رویال بانک اسکاتلند - حساب پاداش

اگر یک حساب پاداش با RBS دارید، اگر از بانکداری تلفن همراه یا دیجیتال استفاده می کنید، می توانید پول بین المللی را بدون هیچ هزینه ای ارسال کنید. اگر به پرداخت فوری نیاز دارید، هزینه آن 15 پوند خواهد بود.

برای ارسال حواله خود از تلفن یا خدمات بانکی درون شعبه استفاده کنید و بسته به واحد پولی تا سقف 30 پوند پرداخت خواهید کرد.

همچنین برای دریافت پرداخت‌های بین‌المللی به حساب RBS شما تا سقف 7 پوند، در صورتی که پرداخت بیش از 100 پوند باشد، هزینه دریافت می‌کند. دریافت پرداخت های یورو بدون در نظر گرفتن مبلغ رایگان است.

 

بانک تعاون - حساب جاری 

Co-op Bank هزینه های زیر را برای نقل و انتقالات بین المللی برای دارندگان حساب جاری دریافت می کند:

تا 35 پوند برای پرداخت به اروپا، اگرچه ارسال یورو به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از طریق SEPA رایگان است.

0.25٪ (حداقل 8 پوند، حداکثر 35 پوند) برای نقل و انتقالات خارج از اروپا.

این بانک همچنین برای دریافت حواله های بین المللی به حساب بریتانیایی شما، بسته به مبلغ و ارز، تا 6 پوند دریافت می کند. با این حال، اگر ارز یورو یا کرون سوئد باشد، دریافت کمتر از 100 پوند یا بیش از 100 پوند رایگان است.

 

بانک لویدز - حساب کلاسیک

حساب کلاسیک  9.50 پوند برای پرداخت های بین المللی دریافت می کند، به جز پرداخت هایی که به یورو ارسال می شوند که بدون کارمزد هستند.

بسته به مقدار و ارز، هزینه ای بین 2 تا 7 پوند برای دریافت پرداخت های خارج از کشور به حساب جاری لویدز شما وجود دارد.

 

NatWest - حساب پاداش

اگر یک حساب پاداش در NatWest دارید، هزینه های انتقال بین المللی دقیقاً مشابه بانک خواهر RBS است. این به این معنی است که اکثر نقل و انتقالات استاندارد جهانی بدون کارمزد هستند و در صورت نیاز به پرداخت فوری، 15 پوند هزینه دریافت می کنند.

برای انجام انتقال از طریق تلفن یا خدمات بانکی در شعبه، حداکثر 30 پوند هزینه دارد.

همچنین برای دریافت پرداخت‌های بین‌المللی به حساب NatWest شما تا سقف 7 پوند هزینه دارد، در صورتی که پرداخت بیش از 100 پوند باشد. دریافت پرداخت های یورو بدون در نظر گرفتن مبلغ رایگان است.

 

هالیفاکس - حساب جاری

با حساب جاری هالیفاکس، هزینه 9.50 پوند برای تمام نقل و انتقالات جهانی وجود دارد. تنها استثناء، پرداخت هایی است که به یورو ارسال می شود که بدون کارمزد است.

هزینه دریافت پرداخت های بین المللی به حساب بریتانیایی شما بین 2 تا 7 پوند بسته به ارز و مبلغ است.

 

TSB - حساب ذخیره 

برای ارسال حواله بین المللی به عنوان دارنده حساب TSB Spend & Save، تا 20 پوند از شما کسر می شود. در اینجا نحوه تجزیه هزینه ها آمده است:

بدون کارمزد برای پرداخت یورو به یک کشور منطقه اقتصادی اروپا

تا 20 پوند برای پرداخت های ارسال شده به اروپا (نه به یورو)

10 پوند برای پرداخت های زیر 5000 پوند از طریق بانکداری آنلاین خارج از اروپا ارسال می شود

17.50 پوند کارمزد برای پرداخت های بیش از 5000 پوند ارسال شده از طریق بانکداری آنلاین در خارج از اروپا

20 پوند برای پرداخت های ارسالی در شعبه یا تلفن.

TSB برای دریافت پرداخت های بین المللی، بسته به مبلغ، بین 2 تا 7 پوند هزینه دریافت می کند.

 

استارلینگ بانک - حساب جاری

بانک استارلینگ برای تمام نقل و انتقالات خارج از کشور که از طریق سوئیفت انجام می شود، مبلغ 5.5 پوند هزینه تحویل، به اضافه 0.4 درصد هزینه انتقال اضافی دریافت می کند. همچنین می‌توانید از طریق یکی از شرکای تحویل محلی Starling پول ارسال کنید. هزینه انتقال 0.4٪ یکسان است، اما هزینه تحویل بسیار کمتر است.

 

آیا راهی برای ارسال حواله پول به صورت رایگان وجود دارد؟

برخی از ارائه دهندگان انتقال "بدون هزینه" یا "بدون کمیسیون" را ارائه می دهند. اما همانطور که در بالا اشاره کردیم، مهم است که بررسی کنید که هیچ هزینه دیگری وجود نداشته باشد که بتواند هزینه انتقال شما را بیشتر کند. برای مثال، ممکن است نرخ ارز ضعیف‌تری نسبت به ارائه‌دهنده‌ای داشته باشید که کارمزد کمی دریافت می‌کند. این ممکن است بیشتر از پرداخت هزینه اولیه کوچک برای شما هزینه داشته باشد.

به همین دلیل مهم است که هم کارمزد و هم نرخ ارز را در نظر بگیرید و در مورد خدمات نقل و انتقال به اصطلاح «رایگان» کمی محتاط باشید.

 

اگر نگران کارمزدها و نرخ‌های ارز ضعیفی هستید که بانک‌ها برای ارسال حواله‌های بین‌المللی ارائه می‌کنند، خوب است بدانید که جایگزین‌هایی وجود دارد.

 

یک حساب علی بابا پیز به صورت آنلاین باز کنید و می‌توانید با بیش از 40 ارز در سراسر جهان پول ارسال کنید، همه اینها با کارمزد پایین و نرخ ارز متوسط بازار. این نرخ هیچ نشانه گذاری یا حاشیه اضافه ای ندارد و هیچ هزینه پنهانی وجود ندارد. با علی بابا پیز، هزینه‌ها کاملاً شفاف و از قبل در دسترس هستند - بنابراین می‌دانید قبل از زدن «ارسال» دقیقاً چه چیزی را پرداخت خواهید کرد.

 

علی بابا پیز یک حساب بانکی نیست اما بسیاری از ویژگی های مشابه را ارائه می دهد. این یک حساب چند ارزی قدرتمند است که به شما امکان می دهد بین 40+ ارز را  ارسال کنید و تبدیل کنید. این به مراتب بهتر از چیزی است که اکثر بانک ها ارائه می دهند، که اغلب فقط یک حساب ارز خارجی محدود به یک ارز در یک زمان است.

 

 

 

ارسال پرداخت‌های بین‌المللی با علی بابا پیز شفاف، امن و قابل اعتماد است و می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند.