بهترین کارت های اعتباری برای کسانی که تازه وارد کانادا شده اند

بهترین کارت های اعتباری برای کسانی که تازه وارد کانادا شده اند

بهترین کارت های اعتباری برای کسانی که تازه وارد کانادا شده اند

به کانادا خوش آمدید!
برنامه ریزی مالی چگونه پیش می رود؟ از آنجا که مهاجران جدید به کانادا، درست مانند دیگران، از ایجاد اعتبار سود می برند.
کارت های اعتباری برای تازه واردان به کانادا فراوان است و گزینه هایی برای همه وجود دارد، خواه پول ذخیره داشته باشید یا نداشته باشید. بنابراین در اینجا تعدادی از بهترین گزینه ها وجود دارد - نه همه آنها - و امیدواریم یکی از آنها برای شما مناسب باشد.
کارت اعتباری برای مهاجران جدید به کانادا

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، چند نکته را باید در نظر داشته باشید:

  • اول از همه، به یاد داشته باشید که شما همچنین نیاز به افتتاح حساب بانکی دارید. بسیاری از بانک‌های کانادایی بسته‌های کاملی را برای افراد تازه وارد ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید به جای کارت اعتباری، حساب جاری دریافت کنید. در اینجا برخی از این موارد آمده است:
    • BMO NewStart
    • CIBC برای افراد تازه وارد
    • HSBC Canada Newcomers
    • RBC Newcomer Advantage
    • Scotiabank StartRight
    • TD New to Canada
  • البته کارت‌های اعتباری یک موضوع جداگانه هستند و ممکن است بخواهید از یک ارائه‌دهنده کارت اعتباری متفاوت استفاده کنید یا به سادگی اولویت را بر دریافت یک کارت اعتباری مناسب قرار دهید تا بتوانید از پاداش‌ها، بازگشت وجه و غیره بهترین بهره را ببرید.

اگر برای تحصیل به کانادا می‌آیید، ممکن است بخواهید به‌طور خاص کارت‌های اعتباری دانشجویان بین‌المللی را برای استفاده از برخی پیشنهادات ویژه در نظر بگیرید.

 

گزینه‌های کارت اعتباری برای مهاجران جدید

حال بیایید به برخی از گزینه‌های کارت اعتباری موجود برای مهاجران جدید به کانادا نگاه کنیم:

    • Scotia Momentum Visa اگر تازه وارد کانادا هستید، Scotiabank کارت‌های اعتباری زیادی را ارائه می‌دهد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید، اما گزینه به‌خصوص خوبی، مجموعه‌ی کارت‌های اعتباری Scotia Momentum Visa است. چندین مورد وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید: کارت Momentum بدون کارمزد (Visa No-Fee)، کارت استاندارد با هزینه سالانه ۳۹ دلار و کارت Visa Infinite با هزینه سالانه ۱۲۰ دلار (هزینه سال اول معاف است) وجود دارد. همه آنها بازگشت وجه ارائه می‌دهند: ۱% یا ۰.۵% برای همه چیزهایی که برای کارت بدون کارمزد واجد شرایط هستند، که با کارت Infinite تا ۴% تخفیف برای خواربار و پرداخت‌های تکراری افزایش می‌یابد. کارت بدون کارمزد ممکن است برای افراد تازه وارد به عنوان راهی برای ایجاد اعتبار بسیار مناسب باشد. حداقل سقف اعتبار آن تنها ۵۰۰ دلار است. در همین حال، کارت Infinite یک کارت اعتباری باکیفیت است که برای افراد با درآمد سالانه بالا طراحی شده است.

    • Scotiabank Scene کارت اعتباری دیگری از Scotiabank که ممکن است مورد علاقه‌ی افراد تازه وارد باشد، کارت Scene Visa است. این کارت با حداکثر ۵ امتیاز به ازای هر دلاری که در Cineplex خرج می‌کنید، برای علاقه‌مندان به سرگرمی طراحی شده است. هیچ هزینه سالانه‌ای برای پرداخت وجود ندارد، بنابراین علاقه‌مندان به سینما، به‌ویژه کسانی که بودجه محدودی دارند، ممکن است وسوسه شوند.

    • Scotiabank Scene (اسکوتیا بانک سین)

کارت اعتباری دیگری از اسکوتیا بانک که ممکن است برای تازه واردان جذاب باشد، کارت Scene Visa است. این کارت با هدف علاقه‌مندان به سرگرمی طراحی شده و به ازای هر دلاری که در سینه‌پلکس خرج می‌کنید، تا ۵ امتیاز ارائه می‌دهد. برای علاقه‌مندان به سینما، به‌ویژه کسانی که بودجه محدودی دارند، این کارت بدون کارمزد سالانه وسوسه کننده به نظر می‌رسد. اسکوتیا بانک گزینه‌های دیگری نیز ارائه می‌دهد. کارت Value Visa با هزینه سالانه ۲۹ دلار و نرخ بهره پایین ۱۲.۹۹ درصد وجود دارد. همچنین کارت Passport برای مسافران پر رفت و آمد با امتیاز اضافی و کارت American Express نیز مخصوص مسافران است.

      • BMO CashBack (بی‌ام‌او کش بک)

اگر به دنبال یک کارت اعتباری ساده بدون کارمزد هستید که به شما در خریدهای روزانه کمک کند، BMO CashBack Mastercard را در نظر بگیرید. این کارت حداقل ۰.۵ درصد بازگشت وجه برای همه خریدها و ۳ درصد برای خواربارفروشی ارائه می‌دهد که برای یک کارت بدون کارمزد سالانه، قابل توجه است. لازم است شرایط اخذ کارت را به دقت بررسی کنید. در حالی که دریافت این کارت به‌عنوان مهاجر جدید از طریق برنامه NewStart بانک BMO قطعا امکان‌پذیر است، وب‌سایت این بانک اشاره می‌کند که برای کارت اعتباری باید اقامت دائم داشته باشید و همچنین شرایط حداقل درآمد را برآورده کنید. اگر واجد شرایط دریافت کارت اعتباری بدون پشتوانه BMO CashBack نیستید، ممکن است کارت اعتباری تضامینی (secured) راه‌حل مناسبی برای شما باشد.

      • Tangerine Money-Back Credit Card (تانگرین مانی بک)

اگر قبلاً اقامت دائم کانادا را دارید اما لزوماً درآمد بالایی ندارید، کارت Tangerine Money-Back Mastercard گزینه خوبی برای شماست. این کارت اعتباری بدون کارمزد سالانه و با بازگشت وجه ۲ درصد یا ۰.۵ درصد برای همه خریدها ارائه می‌شود و برای افرادی با درآمد ناخالص سالانه حداقل ۱۲۰۰۰ دلار قابل‌دسترس است. احتمالاً جذاب‌ترین ویژگی این کارت این است که بازگشت وجه ۲ درصدی آن شامل طیف گسترده‌ای از دسته‌بندی‌ها از جمله خواربار، بنزین، سرگرمی، صورت‌حساب‌های دوره‌ای و رستوران می‌شود. همچنین، اگر درآمد شما حداقل ۶۰۰۰۰ دلار باشد یا درآمد کل خانوارتان به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد، کارت Tangerine World Mastercard با همان مزیت بدون کارمزد سالانه، ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهد.

      • RBC Rewards+ (رویال بانک ریواردز پلاس)

برنامه Newcomer Advantage بانک رویال کانادا (RBC) به افراد تازه وارد به کانادا بسته‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند شامل یک کارت اعتباری با سقف اعتبار تا سقف ۱۵۰۰۰ دلار باشد - و مشتریان بانکداری شخصی RBC نیازی به گذراندن فرآیند بررسی سابقه اعتباری ندارند. بنابراین، اگر به دنبال یک مجموعه کامل به جای فقط یک کارت هستید، این گزینه ارزش بررسی دارد. برای کارت Rewards+ Visa هیچ هزینه سالانه‌ای وجود ندارد و برای درخواست آن نیازی به اقامت دائم ندارید.

      • TD Cash Back یا TD Rewards Visa (تدی Cash Back یا تدی ریواردز ویزا)

بانک TD از طریق بسته به‌ویژه طراحی‌شده‌ی خود برای افراد تازه وارد به کانادا (New to Canada)، مجموعه‌ای از گزینه‌های کارت اعتباری ارائه می‌دهد، اما آن‌ها به‌طور خاص روی کارت‌های Cash Back و Rewards Visa تأکید می‌کنند.

برای دریافت هر دوی این کارت‌ها، فقط کافی است اقامت داشته باشید، نه اینکه اقامت دائم کانادا را داشته باشید، و آن‌ها هیچ هزینه سالانه‌ای دریافت نمی‌کنند. حداقل سقف اعتبار این کارت‌ها می‌تواند تا ۵۰۰ دلار باشد. تفاوت این دو کارت در نام آن‌ها است: کارت Cash Back برای همه خریدها ۰.۵ درصد و برای خواربار و بنزین واجد شرایط، ۱ درصد بازگشت وجه نقدی ارائه می‌دهد، در حالی که با کارت Rewards می‌توانید امتیاز کسب کنید - که در اکثر مواقع به ازای هر دلار ۱ امتیاز، برای خریدهای خواربار، رستوران و صورت‌حساب‌ها ۲ امتیاز و از طریق یک پیشنهاد ویژه با Expedia، ۳ امتیاز دریافت می‌کنید و می‌توانید این امتیازها را در Amazon.ca خرج کنید.

دریافت هر دوی این کارت‌های اعتباری TD، به همراه تعدادی دیگر از کارت‌ها، به صورت کارت‌های تضامینی (secured) نیز امکان‌پذیر است. به این ترتیب، با یک سپرده اولیه، می‌توانید سقف اعتبار خود را افزایش دهید و سابقه اعتباری خود را در کانادا حتی بیشتر بهبود بخشید.

      • Home Trust Secured (هوم تراست سکيور)

حالا که در مورد کارت‌های اعتباری تضامینی صحبت می‌کنیم، دو مورد دیگر برای تازه واردان به کانادا وجود دارد که ارزش بررسی دارند. اولین مورد، کارت Home Trust Secured Visa است. شما مبلغی بین ۵۰۰ تا ۱۰ هزار دلار سپرده پرداخت می‌کنید و آن مبلغ سپس به سقف اعتبار شما تبدیل می‌شود. در صورتی که با نرخ بهره ۱۹.۹۹ درصد مشکلی ندارید، هیچ هزینه سالانه‌ای وجود ندارد، یا می‌توانید با پرداخت سالانه ۵۹ دلار، نرخ بهره کاهش‌یافته ۱۴.۹ درصدی دریافت کنید. این کارت در استان کبک ارائه نمی‌شود.

کل این فرآیند برای این طراحی شده است که به شما در بهبود رتبه اعتباری‌تان کمک کند، بنابراین اگر این موضوع نگرانی خاصی برای شماست، گزینه بهتری به نظر می‌رسد. شما با این کارت، حجم زیادی از امتیاز یا بازگشت وجه دریافت نمی‌کنید، اما هنگامی که رتبه اعتباری شما بهبود یافت، شاید در آینده بتوانید از آن امکانات بهره‌مند شوید.

 

نتیجه‌گیری

همان‌طور که در لیست بالا مشاهده کردید، گزینه‌های متنوعی وجود دارد و این اجتناب‌ناپذیر است، زیرا افراد تازه وارد به کانادا شرایط متفاوتی دارند. اگر با یک شغل پردرآمد و بدون نگرانی در مورد وضعیت اقامت به کانادا می‌رسید، به یک نوع کارت اعتباری نیاز خواهید داشت. اگر پس‌انداز کافی ندارید یا با ویزای موقت وارد کانادا می‌شوید، احتمالاً به نوع دیگری از کارت اعتباری نیاز خواهید داشت.

این مقاله فقط به کارت‌های اعتباری پرداخته است، که اغلب محصول مالی‌ای هستند که به‌صورت روزانه با آن سروکار دارید. اما به یاد داشته باشید که کارت اعتباری تنها بخشی از یک تصویر بزرگ‌تر است. به‌خصوص با توجه به اینکه بسیاری از بانک‌های کانادایی بسته‌های پیشنهادی ویژه‌ای را به مهاجران جدید ارائه می‌دهند، این موضوع را در نظر بگیرید که آیا استفاده از یک ارائه‌دهنده برای هر دوی بانکداری شخصی و کارت اعتباری شما مزایایی دارد یا خیر.

 

برای اطلاعات بیشتر با دپارتمان پرداخت بین المللی علی بابا پیز تماس حاصل فرمایید