Apple Pay در مقابل Google Pay: مقایسه در سال 2024

 Apple Pay در مقابل Google Pay: مقایسه در سال 2024

Apple Pay در مقابل Google Pay: مقایسه در سال 2024

به دنبال راهی هوشمندانه برای ارسال و خرج کردن پول فقط با تلفن همراه خود هستید؟ شاید هم نمی‌دانید بین Google Pay® و Apple Pay® که هر دو محبوب هستند، کدام را انتخاب کنید. این راهنما برای شما نوشته شده است.
آیا به دنبال روشی آسان و ایمن برای پرداخت با تلفن همراه خود هستید؟
Google Pay و Apple Pay هر دو راه‌حل‌های عالی برای پرداخت‌های بدون تماس و درون برنامه‌ای هستند، اما آن‌ها برای کاربران سیستم‌عامل‌های مختلف ساخته شده‌اند. در این راهنما، به شباهت‌ها و تفاوت‌های کلیدی آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید

Google Pay در مقابل Google Wallet

سیستم پرداخت‌های گوگل در طول سال‌ها تکامل یافته و نام آن‌ها تغییر کرده است، بنابراین می‌بینید که مردم به طور مترادف از Google Pay، G-Pay و Google Wallet  یاد می‌کنند. در حال حاضر، گوگل، Google Pay را در برنامه Google Wallet ادغام کرده است تا مشتریان بتوانند تمام خدمات مرتبط گوگل را در یک مکان داشته باشند.

با Google Pay، کاربران می‌توانند بدون نیاز به بیرون آوردن کارت فیزیکی یا کیف پول خود، با استفاده از کارت‌های ذخیره‌شده، پرداخت‌های بدون تماس انجام دهند. سپس برنامه Google Wallet به شما این امکان را می‌دهد که سایر اسناد مهم مانند بلیط، کارت‌های وفاداری و گذرنامه‌ها را به صورت دیجیتالی نگهداری کنید.

با Google Pay و Google Wallet می‌توانید پول به خارج از کشور ارسال کنید، چه به صورت مستقیم از برنامه Google Pay (فقط برای انتقال به هند) و چه از طریق یک سرویس شخص ثالث. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این است که می‌توانید از Google Maps برای یافتن شرکای Google در نزدیکی خود استفاده کنید، جایی که ممکن است در هنگام خرج کردن، پاداش و تخفیف ارائه شود. 

Apple Wallet در مقابل Apple Pay

در حالی که Apple Wallet و Apple Pay با هم ارتباط نزدیکی دارند، اما اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. Apple Wallet به گونه‌ای طراحی شده است که یک فروشگاه واحد برای همه کارت‌ها و گذرنامه‌های دیجیتال کاربر باشد، در حالی که Apple Pay روی پرداخت‌های موبایلی تمرکز دارد. با ذخیره کارت‌ها و گذرنامه‌ها در برنامه Apple Wallet، کاربران می‌توانند به راحتی به اسناد دیجیتال خود در یک مکان دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مدیریت کنند، بدون نیاز به حمل کارت‌های فیزیکی یا اسناد کاغذی.

شما می‌توانید در هر مکانی که نماد پرداخت بدون تماس را مشاهده می‌کنید، از Apple Pay استفاده کنید. این شامل استفاده بین‌المللی از Apple Pay  و استفاده از Apple Pay برای برداشت وجه از خودپردازهایی است که از برداشت بدون تماس پشتیبانی می‌کنند.

شما می‌توانید از طریق سرویس Apple Cash با Apple Pay پول ارسال کنید. همچنین می‌توانید با Apple Card هزینه کنید تا درآمد نقدی برگشتی دریافت کنید، مشروط بر اینکه صورتحساب‌های خود را به طور منظم پرداخت کنید و هیچ هزینه ثابتی وجود ندارد.

آیا Apple Pay کارمزدی دارد؟

Apple Pay برای انجام پرداخت‌های موبایلی و آنلاین از طریق کارت متصل‌شده، از کاربران هزینه اضافی دریافت نمی‌کند. با این حال، هرگونه هزینه‌ای که در صورت استفاده مستقیم از کارت شما اعمال می‌شود - مانند هزینه‌های تأخیر در پرداخت یا جریمه‌های ناشی از استفاده از کارت اعتباری - همچنان اعمال می‌شود.

اگر Apple Card دارید، باید مطمئن شوید که هر ماه صورتحساب‌های خود را پرداخت می‌کنید تا از بهره و جریمه‌های دیرکرد مانند هر محصول کارت اعتباری دیگری جلوگیری کنید. همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از کارت‌ها هنگام خرج کردن در خارج از کشور هزینه‌هایی را اضافه می‌کنند.

کدام بهتر است: Google Pay یا Apple Pay؟

هر دو Google Pay و Apple Pay عملکردها و اقدامات امنیتی مشابهی را ارائه می دهند. انتخاب بین این دو ممکن است به ترجیح شخصی یا اینکه کدام پلتفرم توسط بانک یا اتحادیه اعتباری شما پشتیبانی گسترده تری می شود، بستگی داشته باشد.

آیا Apple Pay معایبی دارد؟

یکی از معایب احتمالی Apple Pay این است که فقط روی دستگاه های اپل در دسترس است، که ممکن است دسترسی آن را برای کاربرانی که آیفون یا آیپد ندارند محدود کند. علاوه بر این، برخی از فروشگاه ها ممکن است Apple Pay را قبول نکنند، اگرچه با گسترش بیشتر پرداخت های بدون تماس، این موضوع رو به کاهش است.

آیا Google Pay در مقابل Apple Pay ایمن است؟

تا زمانی که از اقدامات احتیاطی معمول مانند به اشتراک نگذاشتن رمز عبور خود با دیگران و بررسی منظم حساب و تراکنش های خود استفاده کنید، استفاده از Google Pay و Apple Pay ایمن است.

آیا بهتر است با Google Pay پرداخت کنید؟

پرداخت با یک کیف پول موبایلی مانند Google Pay راحت است و به این معنی است که نیازی نیست کارت خود را در هنگام بیرون رفتن حمل کنید. این همچنین می تواند ایمن تر باشد، زیرا احتمال گم شدن کارت شما هنگام خرج کردن کمتر است.