GMAT® چیست؟

آزمون پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی یا GMAT بخش مهمی از فرایند درخواست مدرسه کسب و کار است. GMAT یک آزمون استاندارد چند گزینه ای ، مبتنی بر رایانه و سازگار با رایانه است که اغلب برای پذیرش در برنامه های کسب و کار فارغ التحصیلان (MBA) در سطح جهان مورد نیاز است.

آنچه باید در مورد آزمون ، نمرات ، در دسترس بودن آزمون و بخش ها بدانید.

 

درباره GMAT

آزمون پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی یا GMAT بخش مهمی از فرایند درخواست مدرسه کسب و کار است. GMAT یک آزمون استاندارد چند گزینه ای ، مبتنی بر رایانه و سازگار با رایانه است که اغلب برای پذیرش در برنامه های کسب و کار فارغ التحصیلان (MBA) در سطح جهان مورد نیاز است.

GMAT توسط آزمون دهنده GMAC توسعه داده شده و اداره می شود تا مدارس تجاری را با اقدامات متداول آمادگی متقاضیان برای کارهای دانشگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی آشنا کند. کمیته های پذیرش مدرسه کسب و کار ، نمره GMAT شما را به همراه تجربه کار ، سوابق تحصیلی و مواد حمایتی بررسی می کنند تا آمادگی شما را برای سختگیری های برنامه MBA ارزیابی کنند.

GMAT چیست؟

امتحان GMAT تسلط شما بر مبانی حسابی ، جبر ، هندسه ، تجزیه و تحلیل داده های چند منبع و دستور زبان است. مهمتر از همه ، توانایی شما را در تجزیه و تحلیل و ارزیابی مطالب نوشته شده ، تفکر انتقادی و حل مشکلات اندازه گیری می کند. GMAT قبل از هر چیز آزمونی است برای مهارت های تفکر انتقادی شما. دانستن نحوه استدلال و تجزیه و تحلیل اطلاعات ، کلید یک نمره عالی GMAT است.

بخش های GMAT چیست؟

GMAT شامل چهار نوع بخش مجزا است ، اگرچه در طول آزمون ، از مهارتهای تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل مشابه استفاده خواهید کرد ، درست مانند دوره MBA.

محتوای GMAT به چهار بخش آزمایشی نمره بندی شده است ، که دو قسمت از آنها جداگانه و دو قسمت دیگر به صورت جداگانه امتیاز بندی شده اند اما همچنین برای ایجاد نمره ترکیبی شما ترکیب شده اند:

>> ارزیابی نوشتاری تحلیلی 

>> استدلال یکپارچه 

>> کمی 

>> کلامی 

شرکت کنندگان در آزمون GMAT می توانند ترتیب قرار گرفتن در بخش های آزمون GMAT را انتخاب کنند. پس از آموزش کامپیوتر و درست قبل از شروع آزمون ، سفارش بخش خود را در مرکز آزمون انتخاب می کنید. سه سفارش وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید:

ارزیابی نوشتاری تحلیلی (AWA) ، استدلال یکپارچه (IR) ، کمی ، شفاهی

استدلال شفاهی ، کمی ، استدلال یکپارچه ، ارزیابی نوشتاری تحلیلی

ارزیابی کمی ، شفاهی ، استدلال یکپارچه ، نوشتاری تحلیلی

بخش ارزیابی نوشتاری تحلیلی GMAT به صورت جداگانه از ۰ تا ۶ با افزایش نیم نقطه ای نمره گذاری می شود. بخش استدلال یکپارچه نیز به صورت جداگانه در مقیاس ۱ تا ۸ و در افزایش های یک نقطه ای نمره گذاری می شود. بخشهای کمی و شفاهی نمره مقیاس بندی شده بین ۰ تا ۶۰ را دارند. سپس آنها برای ایجاد نمره در مقیاس ۲۰۰-۸۰۰ ، با افزایش ۱۰ امتیازی ، احتمالاً بیشتر با آنها آشنا هستید ، ترکیب می شوند. نمره شما در مقیاس ۲۰۰-۸۰۰ ، با افزایش ۱۰ نمره ای ، میزان دشواری سوالاتی را که به درستی با الگوریتم GMAC اختصاصی پاسخ داده اید نشان می دهد.

 

میانگین نمره برای کلامی ۲۷ است ، در حالی که میانگین نمره برای کمی ۳۹ است. میانگین برای نوشتن تحلیلی ۴.۴ و برای استدلال یکپارچه ۴.۲ است. نمره ای که برنامه های MBA برای پذیرش بیشترین وزن را دارد ، نمرات ترکیبی کلامی و کمی شما است. در اینجا ، GMAT الگوریتم خود را بر روی نمرات کلامی و کمی شما اعمال می کند و آنها را به مقیاس ۲۰۰-۸۰۰ آشنا می کند ، جایی که میانگین نمره ۵۵۲ است. نحوه نمره گذاری GMAT را در زیر مشاهده کنید.

ارزیابی تحلیلی نگارش (AWA)

ارزیابی نوشتاری تحلیلی یا بخش "مقاله" به مدارس تجاری کمک می کند تا مهارت های نوشتاری شما را تجزیه و تحلیل کنند. نمره آن جداگانه است و نمره AWA شما برای ایجاد نمره ۲۰۰-۸۰۰ امتیاز شما استفاده نمی شود. مقالات توسط یک گریدر انسانی و یک سیستم نمره دهی رایانه ای نمره گذاری می شوند و این دو نمره برای نمره نهایی شما به طور متوسط محاسبه می شود. اگر رتبه بندی ها به طور قابل توجهی متفاوت است ، انسان دیگری مقاله شما را می خواند و نمره می دهد.

برای نوشتن ، یک استدلال کوتاه مشابه پاراگرافی که در س aال استدلال انتقادی در بخش شفاهی یافت می شود ، به شما ارائه می شود. از شما خواسته نمی شود که دیدگاه خود را در مورد موضوع ارائه دهید. در عوض ، شما وظیفه دارید که استدلال نویسنده را نقد کنید ، محکم بودن شواهد و استدلال نویسنده را تحلیل کنید.

هنگام امتیاز دهی به این بخش ، دانش آموزان مقاله به دنبال این هستند که آیا می توانید بخش هایی از استدلال را به وضوح شناسایی و بصیرت تجزیه و تحلیل کنید ، ایده های خود را متفکرانه و منطقی بسازید و سازماندهی کنید و اظهارات خود را با انتقال واضح وصل کنید.

دلیل منطقی (IR)

سوالات استدلال چند منبع

سوالات تفسیر گرافیکی

سوالات تجزیه و تحلیل دو بخشی

سوالات تجزیه و تحلیل جدول

مجموعا ۱۲ سوال (بسیاری با چند قسمت)

کمی

۱۴-۱۵ سوالات مربوط به کفایت داده ها

۱۶–۱۹ سوالات حل مسئله ای

در کل ۳۱ سوال

کلامی

۱۲ خواندن سوالات درک مطلب (تقریبا)

۱۰ سوال استدلال انتقادی (تقریبا)

۱۴ سوال اصلاح جملات (تقریبا)

در کل ۳۶ سوال

 

 

 

 

GMAT چگونه امتیاز می گیرد؟

GMAT یک آزمون سازگاری با رایانه یا CAT است. در GMAT ، CAT در حین امتحان با عملکرد شما سازگار است.

هنگامی که GMAT را شروع می کنید ، کامپیوتر فرض می کند که نمره متوسط دارید و یک سوال با مشکل متوسط به شما می دهد. همانطور که به سوالات به درستی پاسخ می دهید ، کامپیوتر به سوالات سخت تری پاسخ می دهد و برآورد توانایی شما را افزایش می دهد. و برعکس ، با پاسخ نادرست ، رایانه به س questionsالات ساده تری پاسخ می دهد و برآورد توانایی شما را کاهش می دهد. نمره شما توسط یک الگوریتم تعیین می شود که سطح توانایی شما را نه تنها بر اساس درست یا غلط شما بلکه بر اساس میزان دشواری س questionsالاتی که پاسخ داده اید ، محاسبه می کند.

الگوریتم GMAC که نمره ۲۰۰ تا ۸۰۰ شما را تعیین می کند ، اغلب اشتباه درک می شود و افسانه های زیادی پیرامون "شکستن" این الگوریتم وجود دارد. بهترین راه برای "ضرب و شتم" الگوریتم ، آماده سازی است. با این حال ، از آنجا که ماهیت تطبیقی آزمون اجازه "رد کردن" سوالات را نمی دهد ، باید خودتان را پیش ببرید و بین صرف وقت ارزشمند برای پاسخ صحیح به سوالات دشوار و احتمالاً اتمام زمان قبل از اتمام آزمون تعادل ایجاد کنید. اگر سوالات را در پایان امتحان بی پاسخ بگذارید مجازات های قابل توجهی وجود دارد.

برای ارزیابی نوشتاری تحلیلی ، مقاله شما با استفاده از یک مقیاس جامع ۶ درجه ای از یک خواننده انسانی و یک برنامه کامپیوتری نمره دریافت می کند. بخش استدلال یکپارچه سازگار نیست ، اما مانند بخش های کمی و شفاهی ، نمی توانید سوالات را بی پاسخ بگذارید یا به سوالات قبلی بازگردید. بخش IR در مقیاس ۱ تا ۸ نمره گذاری می شود.

شما بلافاصله پس از آزمون نمره GMAT غیر رسمی خود را دریافت خواهید کرد ، در صورتی که می توانید نمره خود را حفظ یا لغو کنید.

 

نمره خوب GMAT چیست؟

وقتی هدف نمره GMAT خود را در نظر می گیرید ، همیشه ایده خوبی است که به میانگین یا میانگین نمره GMAT متقاضیان پذیرفته شده در برنامه های MBA که در نظر دارید درخواست کنید توجه کنید. این به شما یک پایه خوب می دهد.

بخشهای کمی و شفاهی GMAT هر کدام از ۰ تا ۶۰ امتیاز دارند ، میانگین نمره کمی ۳۹ و میانگین نمره کلامی ۲۷ است. نمره ای که مدارس تجاری و برنامه های MBA بیشترین توجه را به آن دارند ۲۰۰- مقیاس نمره ۸۰۰ ، که در آن میانگین نمره ۵۵۲ است.

برای مشاهده رابطه بین نمرات مقیاس بندی شده و شرکت کنندگان در آزمون به آنها می توانید از جداول زیر استفاده کنید:

 

* بر اساس عملکرد شرکت کنندگان در آزمون GMAT بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵

دانشجویانی که در رقابتی ترین برنامه های MBA پذیرفته می شوند دارای نمرات متوسط در محدوده ۷۱۰ هستند که آنها را در صدک ۹۰ یا بالاتر قرار می دهد. اگر قصد استفاده از یکی از این برنامه ها را دارید ، باید ۷۱۰ یا بالاتر را در GMAT هدف قرار دهید تا متقاضی قوی باشید.

درصد

مجموع امتیاز GMAT*

۱۰ درصد برتر همه شرکت کنندگان در آزمون

۷۱۰

۲۵ درصد برتر همه شرکت کنندگان در آزمون

۶۵۰

۵۰ درصد برتر همه شرکت کنندگان در آزمون

۵۸۰

زیر ۵۰ صد همه شرکت کنندگان در آزمون

۵۷۰

 

GMAT چقدر طول می کشد؟

در روز آزمون ، می توانید انتظار داشته باشید که فقط بیش از ۳.۵ ساعت برای امتحان بنشینید ، از جمله زمان آزمون و استراحت های اختیاری. توجه داشته باشید که این زمان شامل زمان ورود شما در مرکز آزمایش نمی شود. توصیه می شود حداقل ۳۰ دقیقه قبل از امتحان خود به مرکز آزمون مراجعه کنید.

بخش GMAT

زمان

ارزیابی نوشتاری تحلیلی

۳۰ دقیقه

استدلال یکپارچه

۳۰ دقیقه

کمی

۶۲ دقیقه

کلامی

۶۵ دقیقه

وقفه های اختیاری (مجموع)

۱۶ دقیقه

مجموع زمان تقریبی

۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

 

 

آزمون GMAT چقدر هزینه دارد؟

هزینه شرکت در GMAT ۲۵۰ دلار است و شامل ارسال گزارش نمرات به حداکثر پنج برنامه دلخواه شما می شود. مهم است که زمان مناسب برای شرکت در GMAT - و آمادگی آزمون مناسب - را برای خود انتخاب کنید ، بنابراین مجبور نیستید هزینه را بیش از یک بار بپردازید.

توجه: در ۴ فوریه ۲۰۲۰ ، قیمت آزمون GMAT در ایالات متحده (به استثنای مناطق ایالات متحده) و کانادا به ۲۷۵ دلار افزایش می یابد.

 

برای ثبت سفارش آزمون GMAT میتوانید از علی بابا پیز مشاوره بگیرید و هزینه آزمون را در کمترین زمان ممکن پرداخت کنید