MasterCard چیست و Visa card چیست؟

Visa و MasterCard هر دو شرکتی هستند که ترانش های شما را از طریق کارت های credit ، debit و یا prepaid انجام می دهند. آنها واسطه های بین شما ، بانک شما و یک خرده فروش هستند.

MasterCard چیست و Visa card چیست؟

اگر از خود می پرسید «MasterCard چیست؟» یا «Visa card چیست؟» برای یافتن این موضوع به مکان مناسب آمده اید.

Visa و MasterCard هر دو شرکتی هستند که ترانش های شما را از طریق کارت های credit ، debit و یا prepaid انجام می دهند. آنها واسطه های بین شما ، بانک شما و یک خرده فروش هستند.

آنها دو شبکه پردازش بزرگ در سراسر جهان هستند. آنها کارت اعتباری صادر نمی کنند ، که این یک باور غلط در مورد آنها است. این تفاوت بین ویزا و MasterCard و سایر شبکه هایی است که پرداخت کارت را انجام می دهند (مانند American Express و Discover). Visa و MasterCard اعتبار یا کارت نمی دهند در حالی که American Express و Discover (که بیشتر در ایالات متحده استفاده می شود) کارت اعتباری ارائه می دهند و کارت صادر می کنند.

در انگلیس ، کارت های اعتباری توسط بانک ها صادر می شوند و این بانک ها هستند که کارمزد و نرخ بهره را تعیین می کنند. کارتها با مارک تجاری مشترک ارتباط بین صادر کننده کارت و شبکه پردازش را نشان می دهند.

تفاوت زیادی بین خود ویزا و مستر کارت وجود ندارد. اما تفاوت های کوچکی وجود دارد که در این راهنما بررسی خواهیم کرد.

تفاوت بین ویزا و مسترکارت

تنها تفاوت واقعی که بین Visa و Mastercard وجود دارد این است که کارت شما در شبکه پرداخت شرکت کار می کند. کارت Visa در شبکه Mastercard کار نمی کند و بالعکس.

در نهایت ، هر تفاوت دیگری در کارت ها ناشی از کارت خاصی است که شما دارید. همه کارتهای Mastercard  یکسان نیستند و همه کارتهای Visa یکسان نیستند.

کارت های ویزا و مسترکارت چه شباهتی دارند؟

ویزا و مسترکارت هر دو شبکه های کارت هستند. این بدان معناست که آنها شبکه های پرداختی را که کارتهایشان روی آنها کار می کند مدیریت می کنند ، اما در واقع کارتهای مصرف کنندگان را تأیید یا صادر نمی کنند. هنگامی که کارت اعتباری ویزا یا مسترکارت دریافت می کنید ، آن را از بانکی مانند Chase JPM ، -2.28٪ ، Wells Fargo WFC ، -1.60٪ یا سایر سازمان ها دریافت می کنید.

این در تضاد با نحوه کار کارتهایی مانند Discover DFS ، 42.49٪ و American Express AXP، -1.64٪ است. این شرکت ها شبکه های پرداخت را اداره می کنند ، اما گاهی اوقات نیز به طور مستقیم کارت صادر می کنند.

یکی از مزایای نحوه کار Visa و Mastercard این است که آنها قادر به پذیرش بسیار گسترده تری از سایر شرکت های ارائه دهنده کارت اعتباری هستند. به ندرت پیش می آید که یکی از انواع کارتها در صورت پذیرش کارت دیگری پذیرفته نشوند. به احتمال زیاد بازرگانانی را پیدا می کنید که Visa و Mastercard را بپذیرد در حالی که Discover یا American Express را قبول نمی کند.

 

شباهت های دیگر ویزا و مسترکارت

از آنجا که مشخصات کارت شما به نوع ویزا یا مسترکارت بستگی دارد ، هر دو نوع کارت گزینه های مختلفی را ارائه می دهند. در اینجا برخی از ملاحظات و گزینه هایی را که می بینید چه Mastercard یا Visa را انتخاب کنید پیدا خواهید کرد.

1. برای کارتها امتیازات اعتباری لازم است

شرکت های کارت اعتباری تصمیم نمی گیرند که شما کارت را تأیید می کنید یا نه. این بانک است که مسئولیت کارت ها را بر عهده دارد ، زیرا این بانک است که ریسک مالی را برای افزایش اعتبار شما انجام می دهد. برخی از کارت ها برای تأیید به امتیازات اعتباری خوب تا عالی احتیاج دارند ، در حالی که برخی دیگر برای افرادی با رتبه اعتبار پایین تأیید می شوند.

حتی برخی از بانک ها ممکن است کارت های تعمیرات اعتباری را برای افرادی با رتبه اعتباری حتی پایین تر ارائه دهند. اینها محدودیت اعتباری بسیار کمی دارند و ممکن است نرخ بهره بالاتری داشته باشند. غالباً کارتهایی که بهترین مزایا را دارند فقط برای کسانی که دارای اعتبار بالایی هستند تأیید می شوند.

قبل از درخواست برای هر نوع کارت اعتباری ، درباره امتیازات اعتباری و آنچه معمولاً نمره قوی محسوب می شود اطلاعات کسب کنید.

2. هدایای کارت ها

Mastercard و Visa هم با بانک هایی کار می کنند که هدایای اعتباری ارائه می دهند. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

جوایز سفر مانند امتیاز تخفیف برای اقامت در هتل ، بلیط هواپیما ، ناهار خوری.

جوایز خاص فروشگاه ، مانند امتیازات در خرده فروشان مانند Best Buy BBY ، -1.26٪ یا Home Depot HD ، -0.36٪.

جوایز غذایی و آشامیدنی ، مانند نوشیدنی های رایگان در Starbucks SBUX ، -0.20٪ یا تخفیف در رستوران های زنجیره ای مورد علاقه.

Cashback بابت هر دلار که شما خرج می کنید.

نوع جوایزی که با کارت خود کسب می کنید بستگی به برنامه کارت دارد که توسط بانک ها ارائه می شود و برای همه موارد بالا می توانید گزینه های Visa و Mastercard را پیدا کنید.

3. کارمزدها می تواند برای هر کارت متغییرباشد

هزینه ها معمولاً توسط بانک ها تعیین می شوند و نه توسط ویزا یا مسترکارت و به توافق نامه ای که امضا می کنید بستگی دارد. به نام کارت اعتماد نکنید و در عوض ، مطمئن شوید که پیشنهاد را کاملاً بررسی می کنید قبل از اینکه با آن موافقت کنید ، بدانید که برای چه مبلغی هزینه می کنید.

4. دارا بودن مزیت Apple Pay و Google Pay

 

 

بیشتر کارتهای اعتباری Mastercard و Visa با گزینه های کیف پول هوشمند مانند Apple Pay AAPL ، -1.41 or یا Google Pay GOOG ، 0.44 + کار می کنند. این خبر خوبی برای دارندگان کارت اعتباری است که نگران خطرات امنیتی ناشی از کشیدن کارت نیستند. در عوض ، می توانید کارت خود را به برنامه موجود در تلفن هوشمند خود متصل کرده و از طریق تلفن خود در هر ایستگاه پرداختی که این روش ها را بپذیرد ، پرداخت کنید.