سوئیفت چیست و چه معنایی دارد؟

SWIFT نام اختصاری است که اغلب در دنیای تراکنش های مالی مورد استفاده قرار می گیرد - اما دقیقاً به چه معناست؟
SWIFT مخفف Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication می باشد.
این سازمانی است که در سال 1973 در بروکسل برای ایجاد برخی از فرآیندها و استانداردهای مشترک برای تراکنش های مالی تاسیس شد. ما یک راهنمای کوتاه برای پاسخ به بزرگترین سوال در مورد شبکه SWIFT و نحوه عملکرد آن گردآوری کرده ایم.

شبکه سوئیفت چیست؟

بانک‌ها در سرتاسر جهان برای انتقال پول از یک کشور به کشور دیگر به یک روش ثابت و جهانی نیاز داشتند. شبکه SWIFT به این پاسخ تبدیل شد.

سوئیفت شبکه ای امن را فراهم می کند که به بیش از 10000 موسسه مالی در 212 کشور مختلف اجازه می دهد اطلاعات مربوط به تراکنش های مالی را برای یکدیگر ارسال و دریافت کنند. قبل از راه اندازی شبکه سوئیفت، بانک ها و موسسات مالی به سیستمی به نام TELEX برای انتقال پول متکی بودند. TELEX کند بود و سیستم فاقد امنیت لازم برای زمانی بود که فناوری در حال پیشرفت سریع بود.

چه کسی از شبکه SWIFT استفاده می کند؟

اکثر اعضای سیستم SWIFT بانک ها هستند، اما توسط بسیاری از مشاغل دیگر نیز استفاده می شود:

معامله گران پول و  اوراق بهادار

شرکت ها، موسسات مالی غیر بانکی و غیره

سیستم سوئیفت چگونه کار می کند؟

از نظر مصرف‌کننده، می‌توانید شبکه SWIFT را مانند سفر از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر در نظر بگیرید. همیشه نمی توان با پرواز مستقیم رفت. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد از یک شهر به شهر دیگر از طریق چندین پرواز ارتباطی سفر کنید. SWIFT اساساً به همین روش کار می کند. پول شما از یک کشور به کشور دیگر می رود، اما برای انجام این کار اغلب بانک های واسطه درگیر هستند.

شبکه سوئیفت در واقع وجوهی را انتقال نمی‌دهد، اما در عوض با استفاده از کدهای سوئیفت، دستورات پرداخت را بین حساب‌های مؤسسات ارسال می‌کند. SWIFT بود که فرمت های IBAN (شماره حساب بین المللی بانک) و BIC (کدهای شناسه بانک) را استاندارد کرد. SWIFT مالک و مدیریت سیستم BIC است، به این معنی که می تواند به سرعت یک بانک را شناسایی کرده و پرداختی را به صورت امن به آنجا ارسال کند.

 

سوئیفت برای شما چه معنایی دارد؟

تا زمانی که بانک شما به SWIFT متصل است، می توان از شبکه برای برقراری ارتباط امن یک دستور پرداخت و دریافت پول شما از جایی به مکان دیگر استفاده کرد.

اگرچه به عنوان یک مصرف کننده، باید از چند نکته آگاه باشید.

کارمزدها اغلب توسط بانک های متصل و گیرنده دریافت می شود

اگر انتقال سوئیفت شما شامل 2 ارز باشد، بانک ها اغلب نرخ ارز ضعیفی اعمال می کنند و مابه التفاوت را به جیب می زنند.

انتقال SWIFT در برخی موارد ممکن است تا 5 روز کاری طول بکشد

اگر از طریق SWIFT پول ارسال می کنید، می تواند بسیار گران باشد، مخصوصاً برای مقادیر کمتر. و همانطور که اشاره شد، اگر تراکنش سوئیفت شما باید از طریق بانک‌های واسطه انجام شود، هر یک از آنها معمولاً کارمزد خود را دریافت می‌کنند. اگرچه اکثر بانک‌ها به شما این امکان را می‌دهند که انتخاب کنید آیا شما، گیرنده یا ترکیبی از هر دو صورت حساب این کارمزدهای اضافی را به عهده می‌گیرید، هزینه‌ها همچنان می‌توانند افزایش پیدا کنند.

علاوه بر این، اگر پول شما باید با ارز دیگری مبادله شود، بانک ها می توانند اسپرد (سود) خود را به نرخی که به شما پیشنهاد می کنند اضافه کنند.

علی بابا پیز از شبکه SWIFT برای ارسال پول به آفریقای جنوبی، ژاپن و دلار آمریکا به کشورهای سراسر جهان استفاده می کند. اما علی بابا پیز برای کاهش هزینه های پرهزینه واسطه تلاش می کند. و مشخص می کند که چه زمانی ممکن است هزینه هایی برای شما وجود داشته باشد. از جلو. بنابراین هیچ سورپرایز بدی وجود ندارد.

سوئیفت تنها یکی از سازمان ها و سیستم هایی است که بانکداری مدرن را برای همیشه تغییر داده است. و ارزشش را دارد که تکالیف خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که چه چیزی به دست می آورید.

 

برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس مجموعه علی بابا پیز تماس حاصل فرمایید.