7 تا از بهترین دبیت کارت ها برای سفرهای بین‌المللی در سال 2024

7 تا از بهترین دبیت کارت ها برای سفرهای بین‌المللی در سال 2024

7 تا از بهترین دبیت کارت ها برای سفرهای بین‌المللی در سال 2024

قصد سفر به خارج از کشور دارید؟
اگر برنامه‌ای برای تعطیلات در خارج از کشور دارید، باید بهترین (و ارزان‌ترین) راه برای خرج کردن در مقصد خود را پیدا کنید.

در حالت ایده‌آل، راحت‌ترین گزینه استفاده از دبیت کارت فعلی‌تان است. اما همه کارت‌ها برای خرج کردن خارج از کشور مناسب نیستند و برخی از آن‌ها برای تراکنش‌های خارجی، هزینه‌های بالایی را دریافت می‌کنند.

بهترین کارت بدهی برای مسافرت‌های بین‌المللی کدام است؟

حالا بیایید نگاهی به بهترین گزینه‌ها بیندازیم. لیست ما شامل کارت‌های دبیت بدون کارمزد تراکنش خارجی است که در سراسر جهان قابل استفاده هستند. برخی از آن‌ها حتی مزایا و پاداش‌های بیشتری را برای مسافران ارائه می‌دهند. این ویژگی‌ها می‌تواند آن‌ها را به جذاب‌ترین انتخاب برای تعطیلات بعدی شما تبدیل کند.

1. Revolut

بانک دیجیتال و اپلیکیشن Revolut گزینه خوبی برای خرج کردن در خارج از کشور است. شما باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

  • استاندارد - رایگان
  • پریمیوم - 9.99 دلار در ماه
  • متال - 16.99 دلار در ماه

با هر کدام از این برنامه‌ها، یک دبیت کارت Revolut به صورت رایگان دریافت می‌کنید. این کارت به شما امکان می‌دهد در بیش از 150 ارز در سراسر جهان با نرخ ارز رقابتی که Revolut ادعا می‌کند، خرج کنید.

در برنامه استاندارد، کارمزد تبدیل ارز برای بیش از 25 ارز از دوشنبه تا جمعه رایگان است. آخر هفته‌ها، کارمزد 1٪ اعمال می‌شود.

برنامه رایگان استاندارد همچنین موارد زیر را ارائه می‌دهد:

  • برداشت بدون کارمزد در 55000 دستگاه خودپرداز در آمریکا
  • محدودیت 1000 دلاری در ماه برای تبدیل ارز (شامل هزینه‌های کارت)
  • برداشت بدون کارمزد در خودپردازهای خارج از شبکه تا سقف 400 دلار در ماه - بعد از آن کارمزد 2٪ اعمال می‌شود.

2. Chime

Chime، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مالی شبیه به Revolut، یک حساب جاری ساده و بدون هزینه ماهانه با یک دبیت کارت ویزا ارائه می‌دهد. این کارت هیچگونه کارمزد تراکنش خارجی ندارد، بنابراین می‌توانید بدون نگرانی از هزینه‌های بالا، در سفرهای خود از آن استفاده کنید.

دبیت کارت Chime همچنین ویژگی‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • برداشت رایگان در بیش از 60000 دستگاه خودپرداز در آمریکا
  • امکان اضافه کردن کارت به کیف پول‌های موبایلی مانند Google Pay و Apple Pay برای پرداخت با تلفن
  • مدیریت کارت (از جمله امنیت) در اپلیکیشن Chime

فقط قبل از سفر باید قابلیت تراکنش‌های بین‌المللی را در برنامه Chime فعال کنید.

تنها نکته قابل توجه این است که اگر در یک خودپرداز خارج از شبکه (مانند خودپردازی در کشور دیگر) وجه نقد برداشت کنید، هر بار 2.50 دلار هزینه برای شما اعمال می‌شود.

3. Capital One

حساب جاری Capital One 360 با یک کارت دبیت مسترکارت بدون تماس همراه است. این کارت یکی از بهترین دبیت کارت های بانکی برای مسافرت‌های بین‌المللی است، زیرا هیچ هزینه اضافی برای تراکنش‌های خارج از کشور ندارد و در هر جایی که ویزا و مسترکارت پذیرفته می‌شوند قابل استفاده است. همچنین می‌توانید کارت را به کیف پول همراه خود اضافه کنید تا در سفر به راحتی با تلفن همراه خود پرداخت کنید. خود حساب، بدون کارمزد ماهانه و حداقل الزام برای موجودی است. همچنین موارد زیر را دریافت می‌کنید:

  • بانکداری همراه 24/7
  • برداشت رایگان وجه نقد در 70000 دستگاه خودپرداز در آمریکا
  • دسترسی به پرداخت‌های Zelle
  • گزینه‌های تسهیل وجوه
  • دریافت زودتر حقوق - تا 2 روز زودتر حقوق خود را دریافت کنید
  • بیمه FDIC و پوشش خسارت ناشی از کلاهبرداری

مانند سایر دبیت کارت ها، کارت Capital One نیز محدودیت‌هایی دارد. این شامل حداکثر برداشت و خرید روزانه 5000 دلار به صورت ترکیبی است. حداکثر مبلغی که می‌توانید در یک روز از خودپرداز (در آمریکا یا خارج از کشور) برداشت کنید، 1000 دلار است.

4. Charles Schwab

اگر یک حساب Charles Schwab Bank Investor Checking باز کنید، یک دبیت کارت بدون کارمزد تراکنش خارجی دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، هیچ هزینه نگهداری ماهانه یا حداقل الزام برای موجودی در این حساب وجود ندارد. دبیت کارت Schwab Bank Visa Platinum بدون تماس است و با کیف پول‌های همراه نیز کار می‌کند. ممکن است هنگام استفاده از کارت بدهی Schwab در یک خودپرداز خارج از کشور، توسط اپراتور آن خودپرداز، کارمزدی از شما دریافت شود. اما این بانک آن را نیز پوشش می‌دهد، زیرا بازپرداخت هزینه‌های خودپرداز به صورت نامحدود ارائه می‌دهد تا متحمل هزینه‌ای نشوید.

با این کارت، سقف خرید روزانه 15000 دلار و حداکثر برداشت وجه نقد روزانه 1000 دلار است.

حساب Investor Checking همچنین موارد زیر را ارائه می‌دهد:

  • سود 0.45% APY برای مانده حساب جاری شما
  • ویژگی‌های امنیتی پیشرفته کارت بدهی، مانند قفل/باز کردن کارت درون برنامه و هشدارهای مسافرتی
  • یک اپلیکیشن بانکداری همراه کاربرپسند

هنگام افتتاح حساب Investor Checking، به طور خودکار یک حساب کارگزاری در بانک دریافت می‌کنید. اما استفاده از آن الزامی نیست، زیرا هیچ هزینه ماهانه یا الزام دیگری وجود ندارد.

5. HSBC

با توجه به اینکه HSBC یک بانک بین‌المللی است، جای تعجب نیست که گزینه‌های مناسبی برای خرج کردن در خارج از کشور ارائه می‌دهد.

با افتتاح حساب جاری HSBC Premier، یک کارت دبیت HSBC Premier Debit World Mastercard دریافت می‌کنید. این کارت به طور ویژه، هیچگونه کارمزد تراکنش خارجی برای خرید ندارد.

این حساب همچنین انواع ویژگی‌های دیگر را ارائه می‌دهد که می‌تواند هم برای مسافرت و هم برای مدیریت روزانه امور مالی مفید باشد. این شامل پشتیبانی جهانی، امکان افتتاح سایر حساب‌های بین‌المللی و دسترسی به محصولات ثروت و مشاوره از متخصصان مالی می‌شود.

اما نکته‌ای وجود دارد که برای برخی می‌تواند یک مانع باشد. برای افتتاح حساب و اجتناب از هزینه نگهداری ماهانه 50 دلار، باید یکی از معیارهای زیر را داشته باشید:

  • حداقل 75000 دلار برای سپرده
  • حداقل 5000 دلار سپرده ماهانه
  • داشتن وام مسکن به ارزش حداقل 500000 دلار

6. Betterment

شاید Betterment بیشتر به خاطر محصولات سرمایه‌گذاری‌اش شناخته شده باشد، اما این شرکت مستقر در نیویورک همچنین یک حساب جاری و کارت ارائه می‌دهد که برای مسافرت بسیار مناسب است.

در این حساب که اولویت با موبایل است، هیچ الزامات حداقلی یا هزینه‌های ماهانه‌ای وجود ندارد. این حساب با یک کارت بدهی ویزا بدون تماس همراه است که با کیف پول‌های همراه کار می‌کند و در هر جایی که ویزا و مسترکارت پذیرفته می‌شوند قابل استفاده است.

با Betterment، هزینه‌های خودپرداز و تراکنش‌های خارجی به صورت خودکار بازپرداخت می‌شوند. این حساب همچنین موارد زیر را ارائه می‌دهد:

  • بدون کارمزد برداشت بیش از حد
  • بازگشت نقدی از خرده‌فروشان و برندهای آمریکایی
  • بیمه FDIC تا سقف 250000 دلار

حد تراکنش برای هزینه کردن با کارت Betterment، 2000 دلار در روز است. می‌توانید تا سقف 510 دلار در روز از خودپردازها در داخل و خارج از آمریکا برداشت کنید.

7. Santander

آخرین مورد، اما نه کم‌اهمیت، Santander است. با افتتاح حساب جاری Santander Select در این بانک اسپانیایی، از انواع مزایای ویژه مسافرت بهره‌مند خواهید شد.

یکی از این موارد، کارت دبیت Santander Select World Debit Mastercard است که هیچگونه کارمزد تراکنش خارجی برای خرید یا برداشت وجه نقد از خودپرداز ندارد.

این بانک همچنین دارای یک شبکه جهانی گسترده است. بدین معنی که می‌تواند برداشت وجه نقد بدون کارمزد در بیش از 30000 دستگاه خودپرداز Santander در سراسر جهان را ارائه دهد.

همچنین ویژگی‌های زیر را برای حساب خود دریافت خواهید کرد:

  • تا سقف 30 دلار بازپرداخت در هر دوره تراکنش برای کارمزد اضافی برداشت وجه نقد از خودپردازهای غیر Santander
  • پوشش بیمه‌ای مسافرتی برای سفرهای لغو/تأخیر خورده، یا چمدان‌های گم‌شده/تأخیرخورده
  • عضویت رایگان سالانه در Priority Pass
  • بلیط و رزروهای ویژه با خدمات دربان مسترکارت

شما به راحتی می‌توانید هم کارت و هم حساب خود را از طریق یک اپلیکیشن بانکداری همراه کاربرپسند مدیریت کنید.

حداقل مبلغ اولیه برای افتتاح حساب فقط 25 دلار است، اما بعد از آن هیچ الزام حداقل موجودی وجود ندارد. با این حال، اگر بتوانید حداقل 25000 دلار در حساب خود نگه دارید، از هزینه ماهانه 25 دلار معاف خواهید شد.

 

با توجه به اینکه در ایران زندگی می‌کنید و تحریم‌ها بر فعالیت‌های مالی بین‌المللی تأثیر می‌گذارد، انتخاب بهترین کارت برای مسافرت‌های خارجی کمی پیچیده است.

کارت‌های دبیت بین‌المللی که در بالا به آن‌ها اشاره شده (احتمالا ویزا یا مسترکارت) به طور مستقیم در ایران صادر نمی‌شوند.

چند گزینه برای شما وجود دارد:

  • استفاده از صرافی‌ها: شما می‌توانید قبل از سفر، ارز مورد نیاز خود را از یک صرافی معتبر در ایران خریداری کنید.
  • کارت‌های اعتباری بین‌المللی ایرانی: برخی از بانک‌های ایرانی کارت‌های اعتباری بین‌المللی صادر می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها در سفرهای خارجی استفاده کنید. البته، باید شرایط و ضوابط این کارت‌ها را به دقت بررسی کنید، زیرا ممکن است کارمزدهای خاصی برای تراکنش‌های بین‌المللی داشته باشند.
  • کارت‌های نقدی بین‌المللی همراه مسافر: برخی از شرکت‌ها کارت‌های نقدی بین‌المللی ویژه مسافران را ارائه می‌دهند که می‌توانید قبل از سفر آن‌ها را شارژ کنید و در خارج از کشور استفاده نمایید.

مهم است که قبل از سفر، با بانک خود و یا شرکت‌های ارائه دهنده کارت‌های نقدی بین‌المللی مشورت کنید تا بفهمید چه گزینه‌هایی برای شما در دسترس هستند.