افتتاح حساب در انگلستان (حتی بدون اقامت): راهنما

آیا می خواهید برای تجارت خود، برای یک سفر یا به دلیل نقل مکان در انگلیس حساب باز کنید؟
با برگزیت در سال ۲۰۲۰ ممکن است فکر کنید که باز کردن حساب در بریتانیا بدون اقامت دشوارتر است - و تا حدی حق با شماست.

نحوه افتتاح حساب در انگلستان

در پاراگراف های بعدی به الزامات و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب جاری برای افراد غیر مقیم می پردازیم.

اگر قبلاً اقامت داشته باشید، وضعیت مشابه است - با این تفاوت که روند افتتاح حساب فوری تر خواهد بود و مهمتر از همه تقریباً هرگز شاهد امتناع موسسات بانکی نخواهید بود.

بنابراین، برای افتتاح حساب در انگلستان به چه چیزی نیاز دارید؟

اول از همه، با توجه به خروج نهایی انگلیس از اتحادیه اروپا با برگزیت، اسناد شناسایی بیشتری مورد نیاز است.

به طور کلی، هنگام باز کردن یک حساب بانکی در بریتانیا از شما سؤال می شود:

مدارک هویتی: گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت ملی پذیرفته می شود. معمولاً اگر شهروند خارجی هستید، بهترین راه حل استفاده از پاسپورت است.

اثبات آدرس در بریتانیا - برای مثال یک قبض آب و برق اخیر یا قرارداد اجاره که نشانی و نام شما را نشان می دهد (نه قبض تلفن همراه).

مورد دوم، اثبات نشانی، معمولاً برای کسانی که به تازگی وارد بریتانیا شده اند، یا حتی بیشتر از آن برای کسانی که سعی در افتتاح حساب بانکی بریتانیایی از خارج از کشور دارند، سخت ترین نقطه توجیه است.

دو گزینه سنتی برای افتتاح حساب جاری در انگلستان وجود دارد:

بانک‌های انگلیسی (در شعبه): این مسیر چندین روز (یا هفته‌ها) طول می‌کشد و به مدرک اقامت انگلستان نیاز دارد. این فقط برای افراد غیر مقیمی است که سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام می دهند یا به زودی برای چندین ماه به بریتانیا نقل مکان می کنند. به طور کلی، حساب‌های جاری انگلیسی از این نوع برای کسانی است که توجه زیادی به هزینه پرداخت نمی‌کنند و خواهان خدماتی فراگیر هستند.

بانک‌های بریتانیا (آنلاین): در حالی که فرآیند بسیار ساده‌تر از افتتاح حساب در شعبه است، این مسیر معمولاً هنوز به مدرک اقامت انگلستان نیاز دارد. اگر مقیم هستید و می خواهید خدمات کم هزینه ای داشته باشید، البته با پوشش مالی محدود از سوی موسسه پشتیبان، گزینه ای است که باید در نظر بگیرید.

به طور خلاصه، نکته بسیار مهم این است که از طریق موسسات بانکی، برای افتتاح حساب جاری انگلیسی، همیشه مدرک آدرس (و در نتیجه محل سکونت) مورد نیاز است.

 

آیا امکان افتتاح حساب جاری در انگلستان از خارج از انگلستان وجود دارد؟

ما درک می کنیم که بدون آدرس بریتانیایی نمی توانید یک حساب بانکی انگلیسی از ایتالیا باز کنید.

اما این فقط در صورتی صدق می کند که به موسسات بانکی سنتی متکی باشید.

آیا جایگزینی وجود دارد؟

پاسخ بله است. یک گزینه ابتکاری که به شما امکان می دهد حساب خود را در انگلستان با یا بدون اقامت باز کنید Wise است.

از طریق این سرویس می توانید تصمیم بگیرید که یک حساب با جزئیات بانکی  باز کنید، صرف نظر از اینکه کجا هستید یا آدرس محل سکونت خود.

روند افتتاح حساب وایز بسیار سریعتر از بانک های سنتی است (نیازی به مراجعه به شعبه و پر کردن فرم های طولانی نیست).

در واقع، شما می توانید حساب خود را در عرض چند دقیقه - مستقیماً آنلاین - درخواست کنید.

 

چگونه در انگلستان حساب آنلاین باز کنیم؟

باز کردن حساب بانکی به صورت آنلاین در اکثر بانک‌های بریتانیا امکان‌پذیر است، اگرچه بسیاری از آنها از شما می‌خواهند که اطلاعات و هویت خود را از طریق قرار ملاقات زنده تأیید کنید - به‌ویژه برای مؤسسات بانکی سنتی‌تر.

با این حال، صرف نظر از اینکه فرآیند افتتاح حساب آنلاین است یا خیر، بانک های انگلیسی همیشه مدرکی مبنی بر آدرس محل سکونت خود را می خواهند.

بنابراین، متأسفانه، افتتاح حساب در انگلستان از طریق مؤسسات بانکی بریتانیا برای افراد غیر مقیم عملاً غیرممکن خواهد بود.

اگر قبلاً در انگلستان اقامت دارید، روند افتتاح حساب بر اساس یک سری فرم ها است که بسته به بانکی که انتخاب می کنید متفاوت است.

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، دو ویژگی مهمی که بانک ها به آن نگاه می کنند، اثبات هویت و اثبات سکونت است.

 

هزینه حساب جاری در انگلیس چقدر است؟

هزینه های حساب جاری انگلیسی بسته به نوع خدماتی که می خواهید متفاوت است. یک حساب بانکی پایه دارای کارمزدهای مدیریتی است که بسیار متفاوت از یک حساب تجاری با پرتفوی سرمایه گذاری است.

به طور معمول، یک حساب جاری پایه نیز ممکن است کارمزد صفر داشته باشد، با برداشت رایگان در شعب بانک، در حالی که ممکن است برای دستگاه های خودپرداز بانک های دیگر کارمزد اضافه کند.

هزینه ها و هزینه های دیگری وجود دارد که باید نگران آنها باشید. به عنوان مثال موارد مربوط به صرافی یا هنگام سفر به خارج از کشور.

بیشتر کارت‌های اعتباری و بدهی بانک‌های بریتانیا به شما امکان می‌دهند در خارج از کشور خرج کنید، اما همیشه هزینه‌های پنهانی وجود دارد.

حتی اگر نرخ ارز شما نزدیک به نرخ واقعی باشد، معمولاً یک «کارمزد تراکنش» در حدود ۳٪ اضافه می شود - بنابراین ۱۰۰ پوند به یورو در واقع ۱۰۳ پوند برای شما هزینه دارد. علاوه بر این، بسیاری از کارت‌های نقدی هر بار که در خارج از کشور تراکنش انجام می‌دهید، از برداشت تا پرداخت کارت، بدون در نظر گرفتن مبلغ، کارمزد ثابتی (معمولاً ۰.۵ تا ۱.۵ پوند) دریافت می‌کنند.

در نهایت، شما ممکن است بالاترین هزینه‌های حساب جاری انگلیسی خود را زمانی که مجبور به پرداخت‌ها یا نقل و انتقالات به ارزهای دیگر باشید، تجربه کنید.

 

بانک ها در انگلستان

در بریتانیا موسسات بانکی متعددی پیدا می‌کنیم، اما در این مقاله به چهار بانک اصلی بریتانیا نگاه می‌کنیم: Barclays، Lloyds، HSBC و RBS/NatWest

بیایید نگاهی به آنچه هر یک از این بانک ها می توانند به شما ارائه دهند بیاندازیم.

Barclays

بارکلیز یکی از قدیمی ترین بانک های انگلستان است که بیش از ۱۵۰۰ شعبه در سراسر جهان دارد. علاوه بر این، اگر تازه وارد بریتانیا هستید، یکی از ساده‌ترین بانک‌هایی است که می‌توانید با آن حساب باز کنید.

همچنین می‌توانید قبل از ورود به بریتانیا برای افتتاح حساب آنلاین از قبل درخواست دهید، اگرچه این فرآیند با یک قرار ملاقات در شعبه به پایان می‌رسد.

این حساب رایگان است و شما یک کارت نقدی ویزا با امکان کارت اعتباری اضافی خواهید داشت. Barclays همچنین حساب های ویژه ای را با هدف دانشجویان و مشاغل ارائه می دهد.

Lloyds

لویدز یکی از بزرگترین ارائه دهندگان حساب بانکی در بریتانیا است که حدود ۱۳۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد. باز کردن حساب بانکی بسیار ساده است، حتی اگر مدت کوتاهی در بریتانیا بوده باشید.

Lloyds یک حساب ویژه برای تازه واردان به بریتانیا دارد که می توانید فقط با پاسپورت یا کارت شناسایی خود (اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید) آن را باز کنید. در حالی که منتظر تأیید اقامت خود هستید، استفاده از آن محدود است، اما این حساب رایگان است و یک کارت نقدی ارائه می‌شود.

HSBC

HSBC بیش از ۱۱۰۰ شعبه دارد که عمدتاً در انگلستان و ولز هستند.

مزیت بزرگ HSBC این است که در بیش از ۸۰ کشور در سراسر جهان فعالیت می کند: اگر در کشور خود یک حساب HSBC دارید، بانک می تواند به شما کمک کند قبل از رسیدن به آنجا حسابی در بریتانیا باز کنید.

RBS/NatWest

گروه RBS مالک بانک سلطنتی اسکاتلند و NatWest است. از آنجایی که آنها به یک گروه تعلق دارند، رویال بانک اسکاتلند و ناتوست محصولات مشابهی را ارائه می دهند.

با این حال، اکثر شعب رویال بانک اسکاتلند در اسکاتلند واقع شده اند، در حالی که NatWest بیش از ۱۴۰۰ شعبه در سراسر بریتانیا دارد.

حساب جاری NatWest Select هیچ هزینه مدیریتی ندارد و شامل یک کارت نقدی Visa بدون تماس است.

 

علی بابا پیز دارای شعبه مرکزی در لندن و ایران مفتخر است خدماتی سریع برای پرداخت های ارزی بین المللی با مطابقت کامل قوانین بین المللی برای شما پیشنهاد کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ارسال و دریافت پول از انگلستان با شماره تماس مجموعه علی بابا پیز تماس حاصل فرمایید.