آیا ریولت ایمن است؟ هر آنچه را که باید بدانید

چه یک سرمایه گذار باتجربه باشید یا فردی که تازه شروع به یادگیری امور مالی کرده است، مهم است که از اقدامات امنیتی بانک خود آگاه باشید. بسیاری از مردم نگرانی هایی دارند، به خصوص در مورد نئوبانک هایی مانند Revolut، اما آیا این نگرانی ها موجه است؟

برای پاسخ به این سوال، در این مقاله نگاهی به امنیت Revolut خواهیم انداخت و خواهیم دید که چگونه Revolut از شما و سرمایه شما محافظت می کند. ببینید حساب ریولت شما چقدر امن است!

آیا استفاده از Revolut ایمن است؟

اگر نمی‌دانید که آیا Revolut یک گزینه مطمئن برای مدیریت امور مالی شما است، می‌توانیم به شما اطمینان دهیم. Revolut نه تنها از شهرت بسیار خوبی برخوردار است، بلکه از بالاترین استانداردهای امنیتی نیز برخوردار است.

در چند نکته بعدی همه چیز را در مورد امنیت حساب Revolut شما توضیح خواهیم داد:

 

Revolut چگونه از پول من محافظت می کند؟

اگر به فکر سرمایه گذاری پول خود با Revolut هستید، محافظت از سپرده جنبه مهمی است که باید به خاطر داشته باشید. چه به تنهایی یا با دیگران حساب Revolut داشته باشید، سپرده های شما تا سقف 100000 یورو محافظت می شود. این بدان معنی است که در صورت ورشکستگی بانک، وجوه شما تا این میزان محافظت می شود.

اگر چندین حساب یا سپرده با Revolut دارید، تمام موجودی های شما با هم جمع می شوند. بنابراین محدودیت بیمه 100000 یورو برای کل مبلغ سپرده شما اعمال می شود. به طور خلاصه: مهم نیست که چند حساب جداگانه در Revolut دارید، تا زمانی که کل مبلغ زیر 100000 یورو باشد، در صورت ورشکستگی Revolut، سپرده های شما کاملا محافظت می شود.

اگر یک حساب مشترک با افراد دیگر دارید، از هر یک از شما تا سقف 100000 یورو محافظت می‌شود.

Revolut چگونه تنظیم می شود؟

فین‌تک‌ها و نئوبانک‌هایی مانند Revolut نیز تابع قوانین و مقررات سخت‌گیرانه هستند - نه تنها برای محافظت از شما، بلکه برای تضمین امنیت و یکپارچگی سیستم مالی.

Revolut در کشورهای مختلف فعالیت می کند و بنابراین تحت نظارت تنظیم کننده های مالی مختلف است. یک جنبه نظارتی مهم، صدور مجوز بانک است. در اروپا، Revolut به عنوان یک بانک دارای مجوز توسط بانک لیتوانی تنظیم می شود. علاوه بر این، Revolut توسط بانک مرکزی اروپا تایید شده است.

این تنظیم کننده ها استانداردهای واضحی را تعیین می کنند که Revolut باید به آنها پایبند باشد. اینها شامل قوانین مربوط به منابع سرمایه، جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم، و حفاظت از وجوه مشتریان است. ممیزی و گزارش منظم بخشی از فرآیند نظارت منظم است و اطمینان حاصل می کند که حساب Revolut شما ایمن است.

 

Revolut چگونه از داده های من محافظت می کند؟

البته، Revolut اهمیت زیادی برای حفاظت از داده‌های شخصی مشتریان خود قائل است و فقط از آن‌ها مطابق با مقررات مربوط به حفاظت از داده‌ها استفاده می‌کند. بنابراین لازم نیست نگران باشید، زیرا در Revolut با اطلاعات شما با نهایت دقت و مراقبت رفتار می‌شود. توسط بسیاری از اقدامات مختلف سازمانی و فنی محافظت می شود.

کارمندان Revolut در زمینه حفاظت از داده ها بسیار آموزش دیده اند و دسترسی به اطلاعات شخصی شما به شدت کنترل می شود. قبل از اینکه Revolut داده های شما را با سایر شرکت های ضروری به اشتراک بگذارد، این شرکت ها به دقت از نظر استانداردهای امنیتی بررسی می شوند.

با این حال، فراموش نکنید که چیزی به نام امنیت 100٪ وجود ندارد. اگرچه Revolut تمام اقدامات احتیاطی امنیتی ممکن را انجام می دهد و از پروتکل های ارتباطی رمزگذاری شده استفاده می کند، امنیت در حین انتقال داده ها همیشه نمی تواند به طور کامل تضمین شود.

برای باز کردن حساب Revolut چه اطلاعاتی باید ارائه کنم؟

مانند هر بانک دیگری، هنگام افتتاح حساب در Revolut باید اطلاعاتی را ارائه دهید. برای تأیید هویت شما، رعایت الزامات قانونی و باز کردن صحیح حساب خود، فین‌تک به اطلاعات شخصی زیر نیاز دارد:

نام

شماره تلفن

تاریخ تولد

آدرس ایمیل

آدرس مسکونی

مدارک شناسایی معتبر

یک سلفی، ویدئو و/یا ضبط صدا برای شناسایی

هدف از حساب Revolut

احتمالاً جنسیت، محل تولد، شغل و شماره مالیات

 

Revolut چه تدابیر امنیتی دارد؟

مطمئناً Revolut مسئولیت ایمنی مشتریان خود را بر عهده دارد، اما باید خودتان نیز برخی اقدامات امنیتی را برای محافظت از پول خود انجام دهید. خوشبختانه، این کار با Revolut آسان است.

با Revolut می‌توانید با رفتن به بخش «کارت‌ها» در برنامه و انتخاب کارت موردنظرتان، تنظیمات کارت خود را سفارشی کنید. برای مثال، می‌توانید تراکنش‌های مبتنی بر اینترنت را مسدود کنید یا پرداخت‌های نوار مغناطیسی را برای جلوگیری از کلاهبرداری غیرفعال کنید.

همچنین امکان غیرفعال کردن برداشت نقدی در دستگاه های خودپرداز برای کارت های خاص یا غیرفعال کردن پرداخت های بدون تماس برای کارت های فیزیکی وجود دارد. Revolut همچنین به طور پیش‌فرض محدودیتی را برای پرداخت‌های بدون تماس تعیین می‌کند که در صورت لزوم می‌توانید آن را تنظیم کنید.

 

چگونه Revolut از من در برابر کلاهبرداری محافظت می کند؟

Revolut برای اینکه فرصتی به کلاهبرداران ندهد، اقدامات مختلفی را اجرا کرده است. برای اطمینان از امنیت شما، به عنوان مثال، احراز هویت دو مرحله ای وجود دارد. هنگامی که از برنامه Revolut استفاده می کنید، از شما خواسته می شود که یک پین، بیومتریک و کد SMS را برای ورود به سیستم وارد کنید.

این محافظت مضاعف برای تضمین این است که خریدهای آنلاین شما توسط شما مجاز است و توسط شخص ثالث سفارش داده نشده است. اگر به گیرندگان جدید پرداخت می کنید، باید آنها را نیز تأیید کنید. علاوه بر این، با Revolut از ویژگی‌های امنیتی مانند کارت‌های یکبار مصرف مجازی و امکان مسدود کردن فوری تراکنش‌های مشکوک بهره می‌برید.

 

چگونه می توانم قربانی کلاهبرداری نشوم؟

برای جلوگیری از تقلب در تراکنش‌ها، نه تنها باید به بانک خود متکی باشید، بلکه خودتان نیز فعال باشید. چند مرحله وجود دارد که می‌توانید برای ایمن‌تر کردن حساب Revolut خود انجام دهید:

تاریخچه تراکنش های خود را به طور منظم بررسی کنید: تراکنش های خود را زیر نظر داشته باشید و حساب خود را به طور مرتب بررسی کنید تا هرگونه فعالیت مشکوکی را مشاهده کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که اعلان های فشار را فعال کنید تا بلافاصله در مورد هر موضوعی مطلع شوید.

فعال کردن تنظیمات امنیتی: از تنظیمات امنیتی پردازنده های پرداخت خود برای محافظت بیشتر استفاده کنید. احراز هویت دو مرحله ای را نادیده نگیرید و تنظیمات کارت خود را به صورت جداگانه سفارشی کنید.

مراقب پیوندها یا پیوست‌های ناشناخته باشید: پیوندها یا پیوست‌های فرستنده ناشناس را باز نکنید زیرا ممکن است حاوی بدافزاری باشند که اطلاعات پرداخت شما را بدزدد.

از روش‌های پرداخت امن استفاده کنید: هنگام خرید آنلاین، از روش‌های پرداخت امن مانند کارت‌های اعتباری با محافظت در برابر تقلب یا ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت با محافظت از خریدار استفاده کنید.

اطلاعات حساس را فاش نکنید: هرگز اطلاعات شخصی یا مالی خود را در محیط های ناامن یا با افراد ناشناس به اشتراک نگذارید. با ارائه دهندگانی مانند Ebay Classifieds، باید خرید خود را از طریق پلتفرم انجام دهید تا از داده های خود محافظت کنید.

 

روش های رایج کلاهبرداری

با اطلاع از رایج ترین کلاهبرداری ها و انجام اقدامات پیشگیرانه، می توانید خطر تقلب در معاملات را به حداقل برسانید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

فیشینگ: کلاهبرداران سعی می کنند با جعل هویت شرکت ها یا افراد قانونی، شما را فریب دهند تا اطلاعات شخصی یا مالی را فاش کنید.

سرقت هویت یا کارت: کلاهبرداران از اطلاعات شخصی دزدیده شده یا مشخصات کارت شما برای انجام تراکنش های متقلبانه یا افتتاح حساب به نام شما استفاده می کنند.

فروشگاه‌های جعلی: مراقب فروشگاه‌های آنلاین جعلی باشید که هدفشان دریافت وجه برای محصولاتی است که هرگز تحویل نخواهند داد.

مهندسی اجتماعی: این شامل استفاده از تکنیک های دستکاری اجتماعی برای فریب دادن شما به افشای اطلاعات شخصی یا مالی است.

 

نتیجه

این نشان می دهد که Revolut تعهد قوی به ایمنی مشتریان خود دارد. از طریق ترکیبی از اقدامات امنیتی قوی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، فناوری رمزگذاری و نظارت بر فعالیت‌های مشکوک، Revolut تضمین می‌کند که اطلاعات و تراکنش‌های شخصی شما محافظت می‌شوند.

 

برای ارسال و دریافت پول از طریق ریولت با شماره مجموعه علی بابا پیز دپارتمان پرداخت بین المللی تماس حاصل فرمایید.