نحوه خرید کشتی تفریحی : راهنمای کامل

آیا به خرید یک کشتی تفریحی در بریتانیا فکر می کنید؟ داشتن کشتی شخصی شما می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند باشد، چه به ماهیگیری، قایق‌رانی یا صرفاً برنزه شدن زیبا در هنگام بیرون رفتن با دوستان و خانواده در دریا باشید.
خرید یک کشتی تفریحی معمولا یک تصمیم مالی بزرگ است. بنابراین وقت بگذارید، گزینه های خود را بسنجید و آنچه را که به دنبال آن هستید روشن کنید.
راهنمای مفید ما یک نقطه شروع عالی است. ما به نحوه انتخاب قایق تفریحی مناسب، هزینه کشتی های مختلف و نحوه خرید کشتی تفریحی می پردازیم.

چه چیزی یک کشتی را تبدیل به کشتی تفریحی می کند؟

تعریف دقیقی برای کلمه "کشتی تفریحی" وجود ندارد. به طور کلی، کشتی زمانی به عنوان یک کشتی تفریحی در نظر گرفته می شود که فقط برای اهداف تفریحی یا تفریحی استفاده می شود.

کشتی های تفریحی معمولاً به اندازه کافی بزرگ هستند (حدود ۴۰ تا ۷۰ فوت) که دارای اتاق خواب، آشپزخانه و حمام هستند. و آنقدر بزرگ هستند که برای حرکت به جلو به بادبان یا موتور نیاز دارند.

نحوه خرید قایق بادبانی: یک فرآیند گام به گام

در اینجا یک دستورالعمل گام به گام کوتاه در مورد نحوه خرید کشتی تفریحی آمده است.

به بسیاری از کشتی های تفریحی مختلف در نمایشگاه های کشتی نگاه کنید یا در مورد بازدیدها با کارگزار توافق کنید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک را می خواهید بخرید، وقت بگذارید و تا جایی که می توانید کشتی را ببینید.

هنگامی که یک کشتی تفریحی را پیدا کردید که می خواهید بخرید، می توانید پیشنهاد خود را ارائه دهید و قراردادی از کارگزار دریافت خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که قرارداد دارای موجودی به روزی از کشتی های تفریحی است.

بررسی کشتی توسط یک نقشه بردار حرفه ای انجام می شود که شما باید آن را پوشش دهید. این ارزش پول را دارد، زیرا یک نقشه بردار ارزیابی دقیقی از وضعیت کشتی تفریحی به شما می دهد. اگر در حال خرید یک کشتی تفریحی کارکرده هستید، اگر فروشنده نتواند قبل از تاریخ بسته شدن عیب را برطرف کند، این متخصصان می توانند به شما کمک کنند تا ایراداتی را که می تواند به شما در دریافت قیمت پایین تر کمک کند.

هنگامی که بررسی و آزمایش دریایی با موفقیت انجام شد، قایق را به صورت کتبی می پذیرید. اگر پس از این مرحله معامله را تکمیل نکنید، سپرده خود را پس نخواهید گرفت.

ثبت نام و بیمه کشتی تفریحی خود را تضمین کنید.

شما امضاهای نهایی را می دهید و تغییر مالکیت را در زمان و مکان مشخص شده در قرارداد تکمیل می کنید.

اگر یک کشتی تفریحی از خارج از کشور می‌خرید، هزینه‌های انتقال بین‌المللی و افزایش نرخ ارز می‌تواند خرید شما را بسیار گران‌تر کند. 

پرچم گذاری کشتی تفریحی شما

از پرچم ها برای انتقال چیزهای مختلف به قایق های دیگر استفاده می شود. استفاده از پرچم های مناسب در موقعیت های مناسب برای جلوگیری از سوء تفاهم و حتی جریمه ها، به خصوص در هنگام سفر، می تواند مهم باشد.

در بریتانیا بر اساس قانون، برافراشتن یک پرچم دریایی - یک پرچم دریایی که به عنوان شناسه ملی یک کشتی استفاده می شود، الزامی است. این بزرگترین پرچم کشتی شما خواهد بود و شما به احتمال زیاد Red Ensign را به اهتزاز در خواهید آورد.

پرچم‌های ویژه یا ممتاز (نمایش سفید، پرچم آبی، و پرچم آبی روشن) فقط با مجوز ویژه قابل پرواز هستند.

وقتی وارد آب های یک کشور خارجی می شوید، می توانید یک پرچم ادب را به اهتزاز در آورید. این پرچم می گوید که قایق تفریحی به قوانین و الزامات محلی احترام می گذارد.

پرچم دیگری که برای ورود به آب های خارجی مناسب است پرچم Q است. "Q" مخفف قرنطینه است، به این معنی که شما هنوز قایق تفریحی خود را نزد مقامات محلی چک نکرده اید.

خوب است بدانید: پرچم های زمینی یا پرچم های ملی نباید در دریا به اهتزاز درآیند. از آنجا که آنها شبیه برخی از پرچم های سیگنال هستند، می توانند باعث سردرگمی در دریا شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اندازه پرچم ها و مکان مورد نیاز برای قرار دادن آنها، به صفحه انجمن سلطنتی قایق سواری در مورد آداب پرچم نگاهی بیندازید.

چگونه قایق تفریحی مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب قایق تفریحی مناسب می تواند کمی زمان بر باشد. تعداد زیادی قایق تفریحی مختلف در دسترس است، اما با کمک راهنمای ما و با انجام تحقیقات خود، می‌توانید بهترین قایق تفریحی را برای خود پیدا کنید.

اجازه دهید چند نکته کلیدی را که می‌خواهید قبل از تصمیم‌گیری در مورد قایق تفریحی مورد نظر خود بدانید، مرور کنیم.

انواع کشتی تفریحی

سه نوع اصلی کشتی تفریحی عبارتند از: قایق بادبانی، کشتی تفریحی موتوری، و قایق بادبانی. از اینجا می توانیم انواع را بیشتر تقسیم کنیم.

قایق های تفریحی ورزشی قایق هایی هستند که عمدتاً برای ورزش های آبی، ماهیگیری یا کروز استفاده می شوند. آنها را می توان با طراحی براق آنها تشخیص داد و به دلیل موتورهای قدرتمندشان می توانند با سرعت های بالاتر حرکت کنند.

قایق های تفریحی روباز و انواع مختلف رزمناوها در غیر این صورت انواع دسته بندی نشده قایق های تفریحی استاندارد هستند که برای سرگرمی و کروز استفاده می شوند.

قایق‌های کاتاماران دو بدنه دارند که باعث می‌شود سواری نرم و پایداری بیشتری داشته باشید. آنها همچنین برای استفاده در آب های کم عمق مناسب هستند.

کشتی های تفریحی لوکس دارای پایانه‌ها و فناوری پیشرفته و همچنین سایر ویژگی‌های ممتاز هستند.

سوپر کشتی تفریحی یا مگا کشتی های تفریحی، کشتی های تفریحی لوکسی هستند که بزرگ‌ترین و گران‌ترین کشتی های تفریحی موجود هستند و طول آن‌ها بیش از ۷۸ فوت است. این قایق های تفریحی مجلل معمولا توسط خدمه حرفه ای مدیریت می شوند.

انواع بیشتری از قایق های تفریحی در این دسته بندی ها وجود دارد که در اینجا به آنها نمی پردازیم. هنگامی که گزینه های خود را محدود کردید، می توانید با کمک یک کارگزار خوب و منابع آنلاین به جزئیات بیشتر بروید.

بودجه شما چقدر است؟

بسیاری از قایق های تفریحی مختلف برای همه بودجه ها در دسترس هستند. برخی از برندها برای شما هزینه بسیار بیشتری خواهند داشت، در حالی که برخی دیگر کمابیش همین تجربه را با قیمت پایین‌تری به شما می‌دهند.

علاوه بر هزینه قایق، بودجه نگهداری را نیز در نظر بگیرید. قرار دادن یک کشتی تفریحی به معنای هزینه های مکرر سالانه خواهد بود.

چه زمانی می خواهید قایق تفریحی خود را بخرید؟

به این فکر کنید که واقعاً چه زمانی می خواهید کشتی رانی را شروع کنید. شاید در حال برنامه ریزی برای پس انداز برای خرید یک کشتی تفریحی گران تر در آینده هستید. اما شاید یک کشتی تفریحی کوچکتر یا ارزانتر زودتر همان حس شادی را به شما بدهد.

چند نفر در کشتی خواهند بود؟

اندازه را با توجه به تعداد افرادی که می خواهید کشتی تفریحی شما بخوابد، انتخاب کنید. اگر قصد دارید به ندرت میزبان افراد بیشتری باشید، اجاره یک کشتی تفریحی را برای آن مواقع در نظر بگیرید. به این ترتیب می توانید هزینه های خود را بهینه کنید و نوع قایق تفریحی مورد نیاز خود را دریافت کنید.

آیا محدودیت اندازه وجود دارد؟

بسته به محل نگهداری کشتی تفریحی خود، بررسی کنید که آیا محدودیتی در اندازه وجود دارد یا خیر.

قایق بادبانی خود را کجا خواهید برد؟

بسته به مکان هایی که قایقرانی خواهید کرد، قایق بادبانی مناسب را انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید، به صورت آنلاین تحقیق کنید یا با افراد با تجربه تر صحبت کنید.

تجهیزات و تکنولوژی

کشتی های تفریحی مدرن از نظر فناوری پیشرفته‌تر با تجهیزات بهتری هستند و کار با کشتی های بزرگ‌تر را بسیار آسان‌تر می‌کنند.

هزینه خرید قایق تفریحی چقدر است؟

همانطور که قبلاً دیدیم، انواع مختلفی از کشتی های تفریحی وجود دارد که می توانید خریداری کنید. هزینه یک کشتی تفریحی می تواند از چند هزار پوند تا میلیون ها متغیر باشد!

عوامل مختلفی که بر قیمت کشتی تفریحی تأثیر می‌گذارند، سن و اندازه، مدل و برند هستند. برندهای ممتاز هزینه بیشتری خواهند داشت و ممکن است یک کشتی تفریحی نسبتاً مشابه را با قیمت پایین‌تر از سازنده‌ای با اعتبار کمتر خریداری کنید. 

از درخواست مشاوره از یک کارگزار خوب نترسید - آنها تجربه زیادی خواهند داشت و می توانند به شما در یافتن قایق تفریحی مناسب کمک کنند.

به خاطر داشته باشید که می توانید یک کشتی تفریحی دست دوم مناسب را با قیمت بسیار پایین تری تهیه کنید.

کشتی های تفریحی لوکس

میانگین قیمت یک قایق تفریحی لوکس در سال ۲۰۲۳، ۵۳۲۰۰۰ پوند است که قیمت آن از ۲۵۰۰۰۰ تا ۱۲.۵ میلیون پوند متغیر است.

هزینه های نگهداری

هزینه های نگهداری قایق بادبانی شما حدود ۵ تا ۱۰ درصد ارزش قایق تفریحی سالانه خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که بودجه متناسب با آن را در نظر گرفته اید. هزینه های نگهداری شامل مواردی مانند تعمیرات، تجهیزات، بیمه و پهلوگیری می شود.

هزینه خدمه

تعداد افراد مورد نیاز شما از چند تا ده ها نفر برای سوپرقایق های بزرگ متفاوت است.

از کجا می توان قایق بادبانی خرید؟

بنابراین، از کجا قایق بادبانی بخریم؟ خوشبختانه  فروشنگان زیادی برای انتخاب وجود دارد. این احتمال وجود دارد که بتوانید کشتی تفریحی خود را از یک ارائه دهنده نزدیک به خود خریداری کنید، بنابراین فقط گوگل را باز کنید و ببینید چه گزینه هایی دارید.

در اینجا چند فروشنده وجود دارد که به صورت آنلاین پیدا کردیم تا شما را در جستجوی خود شروع کنید: